التماس دعا . . .

التماس دعا . . .

ادْعُــــــــــــــــــــــــــــــــــــونی أَسْتَجِبْ لَکُمْ
بخوانید مـرا، تا اجابت کنم شـما را (مومن|60)
--------------------------------------------------
الـلـهـم صـل عـلـی مـحــــمـد و آل مـحــــمـد
و عجل فرجـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــهم
--------------------------------------------------
به خیلی ها گفتیم التــــــــــماس دعا، اما یاد
نگرفتیم در حـــــق همان خیلی ها دعا کنیم.
دعا، دعا، دعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا...
که اگر بلدش بودیم، وضـــــــــــعمان این نبود.

بایگانی

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

. . .

همیشه آرزوم این بود که پسرم رو داماد ببینم. وقتی جنازه "ابن یامین" را آوردند، گفتم سفره ی عقد بچینند. اون روز احساس کردم که حوریان بهشتی تو اتاق عقد حضور دارند و برا پسرم که با یکی از اونها وصلت کرده از خوشحالی دف می‌زنند. زمانی که داشتم به دست و پای "ابن یامین" حنا می‌بستم، انگار کسی به من گفت: حوریان، حنا رو از دست و پای داماد می‌ربایند.

خوش به حال مادر شهید ابن یامین رمضان نژاد فریدونکناری... خوش به حال صبر زینبی اش...

  • مـ حـ مـ د

خبر را که شنید، خیلی ناراحت شد؛ گفت: «یک نفر برود سفارت شوروی تلافی کند!» مانده بودند چه بگویند! گفت: «اگر نمی‌روید خودم می‌روم!» گفتند: «نه حاج آقا! می‌رویم!» و بالاخره یک نفر را فرستادند...

به نگهبان سفارتخانه گفت: «از طرف حضرت امام آمده‌ام. می‌خواهم جناب سفیر را ببینم!» نگهبان جا خورد: «این وقت شب؟!...» و رفت سفیر را از خواب بیدار کرد. سفیر که آمد، پرسید: «پیامتون چیه؟!» مرد، سیلی محکمی توی صورت سفیر زد: «تلافی آن سیلی که توی گوش سفیر ما در شوروی زدید!»

منبع: کتاب روایت نزدیک

. . .

قابل تأمل است اگر بدانیم زمانی امام اینگونه نسبت به سیاستهای شوروی اعلام انزجار میکند که آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کرده و اصلاً شوروی را در محاسباتش نمیگنجاند. یعنی این تازه شوروی بود، اگر آمریکا همچین غلطی میکرد، دیگر معلوم نبود امام چه دستوری میداد...

خب پس امروز چه؟ امروز که دیگر شوروی ای در کار نیست. امروز که دیگر  همه بدی ها خلاصه میشود در یک نام، آن هم آمریکا... اسرائیل و شورای امنیت و اتحادیه اروپا و تحریم های فلج کننده و  همه و همه خلاصه میشود در نام آمریکا... پس سستی و ضعف برای چیست؟ پس روحیه انقلابی کجا رفته؟ انصافاً کدامیک از سیاسیون مملکت ما همچین روندی را در عمل دنبال میکند؟ اصلاً عمل پیش کش! کدامشان همچین ادبیاتی دارند؟ منظورم همانهاییست که ریشه مشکلاتمان را در ایجاد تنش با دنیا میدانند.

کاش بعضی از همین آقایان، همین آقایان خودعمارپندار مملکت که 4سال (تازه اگر نگوییم 8سال) از بهترین سالهای عمر انقلاب را به هدر دادند و همه اش با پرداختن به فرعیات، فرصت خدمت به کشور را از مسئولین اجرائی گرفتند، کمی روحیه انقلابی داشنتد...

کاش میفهمیدند مفهوم حرف رهبرشان را که میگوید: «بعضی ... تهدید میکنند که اگر چنین کنید، اگر چنان کنید ممکن است علیه شما قطعنامه صادر کنیم! خب به دَرَک! قطعنامه صادر کنند...» کاش میفهمیدند آقا دارد کجا را نشانه میگرد. اما... 

کاش فریادشان را بر سر آمریکا میزدند، نه رئیس جمهوری که دنیای استکبار منتظر است ساقط شود. کاش دشمن شاد نبودند. اینها همانهایی هستند که اگر در زمان جنگ دستشان به تریبونی میرسید، حتماً مشکلات جنگ را زیر سر امام و جنگ افروزی و تنش زایی اش میدانستند...

  • مـ حـ مـ د

جمعه بود. این بار هم با یک بغل پرونده از اتاق آقا زد بیرون. هنوز قدم از قدم برنداشته با کنجکاوی پرسیدم: «این هفته پرونده ها چطور بود؟»

یک نگاه عاقل اندر سفیه بهم انداخت و درحالی که با سر به اتاق اشاره می کرد، آرام گفت: «صدای گریه آقا رو نمیشنوی؟!»

از: مشترک مورد نظر

  • مـ حـ مـ د

انصافاً اگر دنبال سبک زندگی اسلامی هستیم، از کنار این جملات و این رهنمودها نباید راحت بگذریم. رهنمودهای 15 گانه ای که مرحوم حاج میرزا اسماعیل دولابی قبل از وفاتشان برای زندگی مومنانه ذکر کردند. انشاالله بخوانیم و عمل کنیم:

1. هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است.

2. زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و… نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.

3. اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم.

  • مـ حـ مـ د